Pokud se Vám rozsvítí na přístrojové desce kterákoli z níže uvedených kontrolek diagnostiky, doporučujeme přijet do servisu na kontrolu a vyčtení paměti závad. Uvádíme nejčastější chybové hlášky a jejich stručný popis.
ABS – Většina závad ABS systému je doprovázena touto kontrolkou. Jedná se o vážný problém z hlediska bezpečnosti. Nejčastěji bývá poškozeno čidlo ABS, kde je poměrně rychlá a levná oprava.
BRZDY – Kontrolka brzd je velmi důležitá, doporučujeme ji nepodceňovat a pokud se rozsvítí, jet hned do servisu, případně se nechat odtáhnout. Nejčastější závadou brzd bývají opotřebené destičky, kotouče, problém s brzdovou atd.
MOTOR – Tato kontrolka motoru je poměrně univerzální a může se rozsvítit u více různých druhů závad, kdy některé jsou velmi vážné a jiné nikoli. Určitě je dobré nechat si vyčíst paměť závad řídící jednotky diagnostikou a podle výsledku postupovat. Není dobré jezdit dlouhodobě s vozem, když je tato kontrolka rozsvícena.
BATERIE A DOBÍJENÍ – Může signalizovat problém s dobíjením baterie. Nouzový dojezd do servisu je obvykle možný. Vypněte světla a zbytečně nestartuje.
PŘEHŘÁTÍ – TEPLOTA MOTORU – Tato kontrolka signalizuje přehřátí motoru nebo problém s chlazením. Jedná se o vážnou závadu, která vyžaduje okamžitý zásah servisu.
TLAK PNEU – Modernější a lépe vybavená auta mají kontrolu tlaku v pneumatikách. Tato kontrolka indikuje podhuštěné pneumatiky. Obvykle stačí dohustit nebo opravit pneumatiku.
MOTOROVÝ OLEJ – Důležitou kontrolku oleje se nevyplácí podceňovat. Může indikovat špatný tlak oleje nebo jeho hladinu. U některých vozidel je odlišena žlutá kontrolka a červená kontrolka. Žlutá kontrolka hladiny oleje obvykle hlásí jen potřebu doplnit olej. Červená kontrolka oleje znamená, že motor nemaže. To je vážný problém a je nutné ihned zastavit.
AIRBAGY – Bezpečnost na prvním místě. Tato kontrolka indikuje závadu airbagu. Jezdit s nefunkčním airbagem je nebezpečné. Navíc to může být důvodem, proč vozidlo neprojde na STK.